Виховні заходи


Гра – змагання 

        «Здоров'я починається з малого»

Естафети на швидкість, спритність, силу.

- А зараз будемо змагатися, побачимо, яка команда порадує нас.

- Почесними журі будуть наші гості, вчителі школи; голова журі – завідувач  школи

(Учні діляться на дві рівносильні команди по 10 осіб і шикуються у дві колони одна навпроти другої паралельно. Решта учні - вболівальники).


 Естафета «Човникова естафета»

Команди розміщуються так, як у зустрічній естафеті.За сигналом гравці, які стоять першими, беруть один кубик і біжать з ним до другої частини своєї команди,

кладуть його на стартову лінію біля другої частини своєї команди,потім повертаються назад, беруть другий кубик і біжить з ним, передають першому гравцеві другої частини своєї команди. Самі стають замикачами в колоні. Естафета закінчується, коли команди поміняються місцями.



Естафета «Передача м'яча над головою»

Учнів розподіляють на три-чотири команди. Вони ши-

куються за лінією старту в колони по одному, паралельно одна

одній, на відстані витягнутих уперед рук. Капітани кожної ко-

манди тримають м'яч.

За сигналом капітани передають м'яч над головою грав- •

цям, які стоять позаду, ті передають далі. М'яч передається до кінця колони.

Останні гравці, отримавши м'яч, оббігають з правого боку свою колону, ста-

ють першими і передають м'яч над головою. І так доти, поки всі учасники не

перебіжать із м'ячем. Коли капітан, який починав гру, буде останнім і отри-

має м'яч, він біжить, стає попереду своєї команди та піднімає м'яч.

Варіанти гри:

а) передача м'яча між ногами;

б) передача м'яча справа (зліва);

в) передача м'яча сидячи, ноги нарізно. 


 Естафета «Стрибки в мішку».

Вся команда приймає участь. Перші гравці залізають у мішок і стрибають на швидкість до певного місця, потім по черзі інші гравці. Переможе та команда, яка набере більше балів.


Естафета «Перенесення тенісного шарика»

Гравці команд по черзі переносять  тенісного м'ячика в ложці до позначеного місця й повертаються назад.


Естафета «Шашки»
У змаганні беруть участь дві команди по десять чоловік. Команди вишикувані в колони по одному в шеренгу перед стартовою лінією. У першого гравця в руках коробка з шашками, на фініші – шахова дошка. За сигналом перші учасники біжать до дошки, кладуть коробки з шашками, беруть одну шашку і бігом повертаються назад, віддаючи шашку наступному учаснику. Наступні учасники розставляють шашки по одній, другу приносячи наступному. Естафета закінчується в той момент, коли розставить всі шашки і стане до ладу останній учасник.


ЕСТАФЕТА«У нічному лісі»
Грають по одному вболівальнику від кожної команди. Гравці встають на стартових лініях, кожен зі свого боку. В центрі, на відстані 3-4 метрів від ліній старту розсипають ШАШКИ (12 штук). Гравцям дають по кошику, зав'язують очі. Їх завдання за 30 секунд зібрати якомога більше шашок. Виграє той, хто зібрав більше шашок. Гра може повторюватися декілька раз з різними учасниками.


Естафета « Кенгуру» 

Виходять по 2 учні. Перші беруть м´ячі, затискають між колінами і стрибками вперед обходять фішку, повертаються назад, передаючи м´яч наступному гравцеві


Естафета ,,Перенесення надувної кульки

Гравці команд по черзі переносять повітряну кульку або м'ячик на тенісній ракетці до позначеного місця й назад. М'яч не підбивати
 

 Естафета «Тринога» 

Триноги – це такі змагання в забігах, де у кожної пари бігунів ноги зав’язані шарфом. Виходить, що у кожної пари бігунів нібито три ноги, а не чотири.

Від кожної команди потрібна пара учасників. Перемагає пара, яка перша прийде до фінішу. Дистанція 10м.


 ЕСТАФЕТА « Переправа»





Естафета  «Веденням м'яча»

Гравців розподіляють на дві команди, які шикуються в

колони по одному за лінією старту. Проти кожної команди на

відстані 10-15 м від лінії ставлять стійку або кеглю. Перші в

колоні тримають м'яч. За командою вчителя (свистком) по-

чинають бігти вперед з одночасним веденням м'яча ударами

об підлогу (землю). Добігають до стійки (кеглі), обводять її,

повертаються до своїх команд і передають його наступному

гравцеві. Гра продовжується доти, поки всі гравці не викона-

ють ведення м'яча.

Варіанти естафети:

а) вести м'яч між стійками (кеглями);

б)закидати в корзину;

в) вести м'яч ногами.



Естафета «Біг по купинках»
На доріжці малюють кола діаметром 30см на відстані 100см одне від одного на ширині 50см. Учасники повинні подолати відстань етапу, стрибаючи з купини на купину.
                                                    

                                                       0   0   0   0    0   0   0    

                                                         0    0   0    0   0   0   0





Виступ голови журі та нагородження переможців.




                                                                                                                              

 

                                                                            


Спортивне свято «Козацькі забави»
   до Дня козацтва, Дня захисника України (14 жовтня)

Мета. Сприяти розвитку фізичних якостей школярів; виховувати моральні, естетичні якості, почуття патріотизму; сприяти створенню міцного класного колективу. Створити атмосферу свята в грі-змаганні.

Учасники: дві команди (по 5 хлопчиків) та дівчатка – група підтримки.
Обладнання: музична апаратура, парта,стільці, картки з літерами та словами, повітряні кульки,канат, картки із запитаннями.

Хід заходу.
Добрий день! Всіх вітаємо, здоров'я і щастя всім бажаємо!
Після навчання якраз буде вчасно, щоб був у вас дійсно чудовий настрій.
Упоравшись з ділом, всім нам варто зустрітися з піснею, грою і жартом.
Ми впевнені: всім вам до снаги веселі козацькі розваги.
Сьогодні свято всіх зустріне, всі юні козачата тут.
І в цьому залі радість лине: веселі ігри всіх нас ждуть.
Для боротьби ми не збирали ані рушниць, ані гармат.
Натхнення повний міх набрали для наших любих всіх хлоп'ят.
14 жовтня — свято Покрови, День українського козацтва і День захисника України. Сьогодні великої ваги набуває відродження українського козацтва, бо це і відродження України. Указом Президента України 14 жовтня оголошено Днем українського козацтва. Таким чином, Покрова святкуватиметься в нас не тільки як народнорелігійне, а й національне свято. На Запоріжжі була церква святої Покрови, і запорозькі козаки вважали святу Покрову своєю покровителькою. Як відомо людина нерозривно пов’язана з минулим свого народу, його історією. З кожним днем зростає інтерес багатьох людей до нашої історії. Знання свого родоводу, історичних та культурних надбань предків необхідні не лише для піднесення національної гідності, а й для використання кращих традицій у сучасному нашому житті.
  Ми можемо пишатися тим, що Україна ніколи не поневолювала інші народи, а вміло захищала себе від ворогів. Був час, коли всю нашу землю загарбали й поділили між собою сусідні держави. Нестерпно було жити українському народу в неволі. І почав він утікати в пониззя Дніпра, за пороги, де були дикі степи. Втікачі називали себе козаками, тобто вільними людьми. На островах, що лежали посеред бистрої Дніпрової води, вони заснували Запорозьку Січ.
 Козак- значить «вільний чоловік». Дуже важко жити самому по собі, до того ж в умовах поневоленої держави. Тому козаки об’єднувалися в курені ( загони), кожен курінь обирав собі отамана ( ватажка). Козаки суворо дотримувалися дисципліни, створили свій флот, що складався з легких і швидких човників (чайок) . Основним завданням козаків була боротьба з Туреччиною та кримськими татарами.
-  Яких же звичаїв дотримувалися козаки?
 Хто хотів стати козаком, мусив наперед відслужити 3 роки в старого козака за слугу й помічника. Він робив усяку роботу й носив за козаком другу рушницю й потрібні клунки. Коли вивчався від того козака орудувати зброєю й набував спритності у битвах, ставав справжнім козаком і діставав зброю: рушницю, спис, луки і стріли.
 Одягалися запорожці просто: в грубу сорочку, в кирею –довгий плащ без рукавів, шаровари. За широким поясом носили пістолі і люльку, через плече – торбинку з харчами і кулями, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили… Та ще й таку моду дивну мали: чуприну носили (оселедець), та таку довгу, що на вухо намотували.
 Їли сушену рибу і печене м’ясо та риб’ячу юшку, бо риби в ріках та всякого звіра і птахів було дуже багато. Пекли хліб з пшеничної муки. Пообідавши молилися Богові, кланялися один одному й отаманові та дякували кухареві.
Козаки - це вільні люди.
Козаки безстрашні всюди.
Козаки - борці за волю,
За народну щастя й долю.
Козак – це людина чесна і смілива
Найдорожче йому – Батьківщина!

Діти, 14 жовтня, як я вже й говорила, відзначається ще одне свято – це День захисника України. Вдячні нащадки низько вклоняються дідам та батькам, які захищали або захищають нашу землю, несуть або несли службу в лавах армії. Завдяки їм наша Батьківщина незалежна, сильна і могутня, а діти можуть сподіватися на щасливе майбутнє.
Всі наші хлопчики хочуть бути схожими на своїх батьків та дідусів, які виявили високе почуття патріотизму, національної гідності, мужність та героїзм. Тому, мабуть, немає жодного хлопчика, який би не мріяв стати мужнім, хоробрим, надійним захисником своєї Вітчизни. Та щоб стати мужнім, надійним захисником Батьківщини, потрібно готуватися до цього з дитинства. Адже солдат має бути дужим, спритним, кмітливим, винахідливим. Він повинен вміти багато чого робити. Ми маємо впевнитися, що ви для цього готові, а тому влаштуємо вам випробування.
За допомогою різноманітних конкурсів спробуємо це з’ясувати.
Ведучі: Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби сміливих і   
              спритних  козаків, двох команд «Запорожців» і «Січовиків».

(команди шикуються, хлопців супроводжують дівчата в українській формі)

1 команда:  «Запорожців»
                      Батьківщино-сонечко, рідний край,
                      тут топчу я стежечку з краю в край.
                      Тут я народилася, тут росту.
                      І тягнусь, мов квіточка, в висоту. (Юля.)

2 команда: «Січовиків»
                         Лугом поміж квітами я іду,
                       пісеньку-співаночку я веду,
                       і лунає пісенька скрізь моя:
                      «Батьківщину-сонечко славлю я». (Богдана.)

Ведучі:     Ми раді вітати команду «Запорожців»

                  Наш девіз: «Виростаєм дужими, спритними і мужніми»

Ведучі:    Ми також вітаємо команду «Січовиків»

                 Наш девіз: Ми свою славу і волю,не віддамо ніколи нікому!

Ведуча: Ігрову програму  Козацькі розваги можна розпочинати.

Судять нашу сьогоднішню ігрову програму  журі в складі:

                                                                             1.Серко Н.В.
                                                                             2.Клюйко Н.І.                                                          
Конкурси. (Кожен конкурс оцінюється в 5 балів) 
Конкурс №1 «Спортивна розминка».
                Перенести від старту до фінішу картки з літерами і викласти слово
                 «КОЗАК»
Кожен знає, що ранок солдата починається з пробудження та одягання. Солдатам в армії треба одягтися дуже швидко, щоб не порушити дисципліну. І зараз ми побачимо, як наші козаки вміють швидко вдягатися.
Конкурс №2«Хто швидше одягнеться»
(Виходять по одному гравцеві від команди. Виграє той, хто швидше і краще одягнеться за одну хвилину. Реквізит: штани, светер, черевики).
Конкурс №3«Кухар»
(Кожній команді лунає завдання, записане на картках)
1ком. Кожному учаснику команди необхідно назвати по одному інгредієнту
Українського  борщу.( вода, картопля, цибуля, морква,капуста,буряк, м'ясо, сіль, спеції. )
2ком.Кожному учаснику команди необхідно назвати по одному продукту, необхідного для приготування супу.(вода, картопля, цибуля, морква, м'ясо, сіль, крупа, спеції.)
Конкурс №4 «Хто швидше і сильніше»
Один гравець команди повинен швидше всіх надути повітряну кульку.


Конкурс №5 «Конкурс футболістів»
 Із зав'язаними очима учасники по черзі повинні попасти в ворота на відстані 5м ногою. Перед тим, як зав'язати учаснику очі, йому ставлять м’яч і відводять від м'яча на 2 кроки.
Конкурс №6«Наш солдат розумом багатий»
Кожній командідається слово на військову тематику. Але біда в тому, щослово впало і розсипалося. Вам необхідно зібрати його. Оцінюється швидкість і правильність  виконання.(ГЕРОЙ, АРМІЯ)

Конкурс №7«Конкурс капітанів»
А тепер пропонуємо помірятися силами нашими капітанам. Кожному із вас необхідно дати відповідь на питання. Слухайте уважно. Оцінюється кожна правильна відповідь.
(питання задаються по черзі кожному капітану)
Що жаба їсть взимку? (нічого, вона спить взимку)
По чому взимку ходять голодні вовки? (по землі)
Ти, та я, та ми з тобою. Скільки всього? ( Двоє).
Що станеться тридцятого лютого? (Нічого: у лютому 28 або 29 днів, 30 не буває).
Який знак стоїть в кінці питального речення?
Хто з’їв колобка?
Скільки місяців має рік?
Який день тижня йде за вівторком?
Що більше – 1 дм чи 1 см?
Якщо права рука праворуч, то права нога... (праворуч)

Конкурс №8«Спостережливий»
На столі лежить ряд предметів - ручка, олівець, зошит, гумка і т. д. Потрібно подивитися і запам’ятати предмети. Відвернутися. А потім виявити, якого предмета не стало. 
Конкурс №9«Амреслінг»
 В цьому конкурсі беруть участь всі учасники команд.Вони один проти одного міряються силами на руку.

Конкурс №10«Джентельмен»
Учасники (по одному з команди) по черзі називають компліменти, звертаючись (уявно чи наяву) мамі, однокласниці, улюбленій вчительці тощо. Перемагає той, хто назве більше ніжних та приємних слів.
Конкурс №11«Перетягування линви»
Заключне слово журі.
Вітання учасників та переможців.
Ось і закінчилася наша конкурсна програма. Молодці діти! Ви дуже старалися. Проявили свою витримку, сміливість, кмітливість. Ростіть здоровими, загартовуйте тіло і душу. Будьте готові до випробувань у житті. Любіть Україну, вивчайте її історію і примножуйте її славу. 



 

 

 Суд над цигаркою


Мета. Переконати учнів у шкідливості куріння, викликати негативне ставлення до цієї згубної звички.
Розпорядник: - Увага! Ми з вами в залі засідань суду. Через декілька хвилин тут відбудеться відкритий судовий процес по справі №1. Чому №1 ? Тому що наша підсудна – перша, з ким, як правило, знайомляться ті, хто звертає зі шляху здорового способу життя.
Звинувачується Цигарка за здійснене антилюдське  діяння – нанесення шкоди дитячому здоров'ю, а відтак і здоров'ю української нації, залучення дітей та підлітків до вживання тютюну і тютюнових виробів.
Оголошуємо правила поведінки під час суду. Присутні зобов'язані:
                                 вести себе тактовно і стримано по відношенню до суду;
                                 не таїти, в інтересах правосуддя, фактів, які компрометують підсудну;
                                 говорити правду і тільки правду.
Присутні мають право:
                                 виступати в ролі звинувачувачів, захисників, свідків;
                                 ставити питання перед судом в письмовому вигляді;
                                 ставити питання підсудній з дозволу суду.
                                 Прошу всіх встати! Суд іде! (Входять судді).
Суддя:   - Прошу адвоката і прокурора зайняти свої місця.
Ввести підсудну. (Входить Цигарка).
Підсудна Цигарка! Ви звинувачуєтеся в розбещенні підростаючого покоління, залученні до куріння неповнолітніх, сприянню погіршенню здоров'я дітей, розповсюдженню шкідливих звичок, що призводять до частих хвороб і смертей. Сідайте. Слово надається пану Прокурору.
Прокурор:
- Шановні пане Суддя, панове засідателі! Вельмишановне панство!
Сьогодні на мене покладена видатна місія - переконати Вас у злочинності Цигарки і шкідливості тютюнопаління.
Паління, на жаль, стало прикметою нашого часу. Тютюнові вироби, які часто зустрічаємо у вітринах магазинів. До них звикли. Біля прилавків з цигарками рідко не буває покупців. Звичка курити настільки ввійшла в життя деяких людей, що вони не можуть жити без тютюну. Дійшло до того, що ми вже не обурюємось курцями на вулицях, в інших людних місцях, де є маленькі діти, хворі люди. Нас оточує стільки курців, що складається враження, ніби курять всі. А, можливо, ми просто не розуміємо, що цим наносимо шкоду не тільки собі та оточуючим, а й прирікаємо нащадків своїх на слабке здоров'я, часті хвороби, передчасну смерть.
Суддя:    Підсудна Цигарко! Чи визнаєте ви себе винною?
Цигарка: Ні, не визнаю. Чому я маю за все це відповідати? Люди з давніх-давен користувались мною. Мене люблять і цінують. Віддають великі гроші, щоб відчути мій смак. Скільки спогадів відчуттів і емоцій викликають назви: "Космос", "Родопі", "Опал". А пізніше  холоднуваті "Море", важкі "Данхілл", довгі з трав'янистим присмаком "Файн", улюблені цигарки короля Голландії "Стейтс-Моріте", а також "Давідофф" – цигарки всіх шпигунів та дипломатів. Ось так! Я була! Є! І буду!
Прокурор: Але ж стільки людей помирає від впливу нікотину!
Цигарка: Ні! Хворіють і помирають від раку, туберкульозу, хворого серця, астми. А я тут до чого?
Суддя:    Слово надається пану Адвокату.
Адвокат: Шановні судді! Шановна публіко! Щойно ми уважно прослухали талановиту промову пана Прокурора. Але дозвольте мені не погодитись з ним. Хіба правий пан Прокурор? Загальновідомо, що нікотин допомагає зняти стрес. Сприяє підвищенню працездатності людини. Знамениті курці: Марк Твен, Толстой, Горький, Пржевальський. Це талановиті люди, які зробили вагомий внесок в розвиток світової культури.
Але не будемо говорити про далеке. Давайте говорити про нас. Як відомо, біля 50% учнів нашої школи знають смак никотинової, як ви кажете, отрути. Значить, їм цікаво спілкуватись з підсудною Цигаркою. Адже як інакше вони заповнять паузи в розмовах, похизуються своєю дорослістю, покажуть дівчата хлопцям і навпаки, що вони достатньо "просунуті" і сучасні? А здоров'я?! Вони ще дуже молоді і повні сил, щоб про таке думати. Заради такої приємної втіхи можна трохи пожертвувати здоров'ям.
Суддя: До зали суду запрошується свідок Імунна Система організму людини.
Імунна Система: Присягаюся говорити правду і тільки правду.
Прокурор:   Шановна пані, Вам часто доводиться спілкуватись з підсудною
 Цигаркою?
Імунна Система: Так, дуже часто. Тому що навіть, якщо сама людина не палить, вона спілкується з курцями і дихає тютюновим димом, а це теж наносить мені шкоду.
Прокурор: Розкажіть шановному загалу, якої шкоди завдає вам спілкування з підсудною Цигаркою.
Імунна Система: Завдяки дії нікотину я позбавляюсь можливості допомагати внутрішнім органам людини боротись з інфекційними, респіраторними та іншими захворюваннями. Посудіть самі:
                                 у курців у 3 рази частіше стається серцевий напад;
                                 більше 80% випадків захворювання раком легень припадає на долю курців;
                                 імовірність виникнення захворювання раку підшлункової залози, жовчного міхура, ротової порожнини, губ, язика, гортані та стравоходу у курців у 2,5 рази вища;
                                 курці хворіють на різні хвороби у 3,5 рази частіше, ніж ті, хто не палить;
                                 у дівчаток, що почали палити у ранньому  підлітковому віці, уповільнюється фізіологічний розвиток;
                                          згідно досліджень, шанси померти з різних причин у курців на 70% вищі.
Суддя:     До зали суду запрошується свідок Тютюновий Магнат.
Тютюновий Магнат: Присягаюся говорити правду і тільки правду.
Адвокат:  Пане Тютюновий Магнате, розкажіть, будь ласка, що Вам дає співпраця з підсудною Цигаркою?
Тютюновий Магнат: О! Воно мені дає все, а, насамперед, гроші. Я, можна
сказати, є її продюсером. Я її створюю у такому вигляді, як ви можете бачити на прилавках магазинів; займаюсь її рекламуванням, залучаю інших до спілкування з нею. Адже, ваше спілкування з нею -     це мій добробут.
Прокурор: Скажіть, які засоби Ви використовуєте у рекламі тютюнових виробів?
Тютюновий Магнат: У рекламі ви завжди бачите:
              красиву пачку повну цигарок;
                                 красивих, молодих, здорових і процвітаючих людей;
                                 куріння не заважає оточуючим;
                                 людина перед цим зробила якусь важливу і потрібну справу, і зробила її відмінно;
                                 ніхто не сумнівається, курити чи ні, головне обрати правильний сорт цигарок.
Але ви ніколи не побачите:
                                 пусті зім'яті пачки в урнах;
                                 недопалки у попільничках;
        хворих, нещасних людей з тремтячими, пожовклими від тютюнового диму пальцями;
                                 ніколи немає дітей, родичів, сусідів курця, яким заважає тютюновий дим;
                                 не побачите людину у розпачі, під час сварок, після програшу, тощо.
У процесі реклами  враховуються психологічні характеристики сприйняття кольорів людиною. Реклама повинна бути яскравою, помітною і зустрічатись на кожному кроці.
Суддя: Наступного свідка ми не можемо запросити до зали суду Але ми можемо чути його голос із далекого майбутнього – це Голос ще ненародженої дитини.
Звучить аудіозапис.
Голос: Любі мої майбутні матусі і татусі! Беручи цигарку до рук і вдихаючи нікотинову отруту, ви завдаєте шкоди не лише собі, а й мені. Знайте, що ви наражаєте мене на небезпеку: посилюєте ризик народження мене неповноцінного або фізично кволого. Пам'ятайте! Чим більше ви цигарок випалюєте, тим меншою буде моя вага і тим слабкішим я буду біологічно. Мої майбутні батьки! Я хочу народитися здоровим і жити серед здорових людей.
Суддя: Суд, прослухавши усі ваші промови і виступи, піде радитись.
Вирок: кожна людина повинна задуматися над тим, що вона робить і на яку небезпеку наражає себе і своє майбутнє. Таким буде вирок для підсудної Цигарки. 






Весела перерва 


Весела перерва у Всесвітній день здоров'я серед учнів початкових класів
 Між учнями 1-2 та 3-4 класів, члени комітету дозвілля провели спортивні змагання.Діти ділилися на команди та брали участь у різних естафетах для їх вікової категорії.Усі учасники були нагороджені символічними призами.
  

Всесвітній День здоров'я


 Всесвітній День здоров'я у школі розпочався з ранкової гімнастики.

Вчителі фізичної культури Михайло Миколайович та Віталій Миколайович підготували та провели з учнями ряд цікавих вправ, які сприяли розвитку фізичних якостей, зокрема спритності, гнучкості, витривалості , стрибучості.

Діти отримали заряд позитивних емоцій на весь день. 

 Адже спорт - це рушійна сила для зміцнення здоров'я.




          Права та обов’язки підлітків
                   

У  нас сьогодні свято 
Гостей зібралося багато
Ану на них ви подивіться
І веселенько усміхніться
А тепер тихенько поверніться
один одному всміхніться
На урок старання незабудьте взяти
Сядьте всі рівненько будем починати.


Людина — найцінніший скарб.
Кожен із вас - особистість,
і саме такої людини, як ви,
більше на Землі немає і не буде.

Сьогодні ми говоритимемо не лише про людину, а й про її права й обов'язки.
Кожна людина має почуття, здібності, характер. Як же зробити, щоб такі різні, несхожі люди все ж таки жили із повагою одне до одного? Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо справу.
Є такі правила, що обов'язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були — дорослі чи діти, робітники чи селяни, вчителі чи учні. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов'язки кожного громадянина та його права. Називаються такі правила державними законами.

1. З давніх-давен люди мріяли про вільне щасливе життя без насильства, жорстокості, приниження. Для досягнення цього вони повинні мати певні права – права людини.

2. У давньому світі права людини були дуже обмеженими. Раб не мав права розпоряджатися власним життям. Права людей різнилися залежно від того, яку релігію вони сповідували, якої національності були. Людей із чорним кольором шкіри примушували жити на спеціальних територіях.

3. У нашій країні, яка була частиною Російської імперії, до 1861 року існувало кріпацтво. Кріпаки були власністю багатих панів. Незалежна Україна та її Конституція надали людині великі права і свободи, а разом із ними й обов'язки


  4. Основними документами, де записані права дітей, є такі документи:


• Декларація прав людини, яку проголосила Генеральна Асамблея Організації Об'єднаних Націй 10 грудня 1948 року. Декларація Прав людини — перший документ, у якому були зазначені права дитини. Вона має 46 статей, які включені до нашої Конституції.

• Конвенція про права дитини, схвалена сесією Генеральної Асамблеї ООН 20 листопада 1989 року (набула чинності для України з 27 вересня 1991 року).
Головним завданням Конвенції є забезпечення дітей особливим піклуванням та допомогою, надання необхідного захисту, сприяння сім'ї.
Конвенція визнає, що дитині необхідна сім'я, дитина має зростати у щасті, любові та розумінні. Дитина має виховуватись у мирі, гідності, терпимості, свободі та солідарності.
• Конституція України, яка була прийнята 28 червня 1997 року.
• Закон України «Про охорону дитинства».

Головний закон нашої країни — Конституція. У статтях Конституції сформульовані права й обов'язки громадян України. Розділ про права людини — один із найважливіших у Конституції нашої країни.
Уся історія людства - це історія війн. Одна із найстрашніших в історії людства війна тривала 6 років і завершилась у 1945 році. Загинуло близько 60 млн осіб.

І тоді люди всього світу зрозуміли, що необхідно об'єднатися для захисту прав людини. Вони створили ООН — Організацію Об'єднаних Націй — міжнародну організацію, завдання якої - підтримка миру і безпеки у всьому світі. 10 грудня 1948 року різні народи світу вирішили і проголосили, що всі люди рівноправні. Так виникла Загальна Декларація прав людини.
Дорослі можуть захищати свої права від злодіїв, шахраїв, а діти ще не в змозі цього робити.

Тому у 1989 році країни світу, у тому числі й Україна, підписали Конвенцію про права дитини. Конвенція — угода, міжнародний договір між державами з певних питань. У цій Конвенції країни домовилися охороняти права всіх дітей світу. Там записано, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років. Конвенція — це міжнародний договір. Згідно з цією угодою, Україна у квітні 2001 року прийняла Закон України про охорону дитинства.

Життєвий досвід не тільки свідчить, але й учить, що не буде дітей – не існуватиме й держави. Діти – дзеркало будь-якої держави, її майбутнє. Кожна держава любить дітей і піклується про них.
Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям (до 18 років), для того, щоб жити і дорослішати. Інакше кажучи те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити, щоб повноцінно жити.

Право, яке спирається на моральні норми , є втіленням соціальної справедливості. Осередком моральності є обов’язок. Обов’язок людини перед людиною, суспільством, Батьківщиною. Обов’язок батька й матері перед дітьми , обов’язок дітей перед батьками. Обов’язок особи перед колективом, обов’язок перед вищими моральними принципами. Почуття обов’язку – це не пута, що зв’язують людину. Це справжня людська свобода
А зараз короткий виклад прав, гарантованих Конвенцією про права дитини.

Діти мають право бути в колі своєї сім’ї чи тими людьми, які найкращим чином будуть піклуватися ними.
Діти мають право на належні умови життя.
     Діти мають право на медичне обслуговування.

Діти-інваліди мають право на належну особливу опіку.
Діти мають право брати участь в іграх.

Діти мають право на безкоштовну освіту.

Діти мають право на безпеку і мають бути захищені від завдання їм шкоди та від недбалого поводження.
    Дітей не можна використовувати, як дешеву робочу силу чи як солдатів.

Діти мають право розмовляти своєю рідною мовою , сповідувати релігію й користуватися плодами своєї культури.
Діти мають право висловлювати власні думки та збиратися з метою висловлення своїх поглядів.
                            Перегляд презентації “права дитини” (26 слайдів)


Але ми не повинні забувати ще про те що ми з вами маємо не тільки права, але і ............ (обов’язки ).
                          Перегляд презентації “обов’язки  дитини ( 11 слайдів)


Робота зі статтями Конституції України.
Зараз роздадуть роздруковані аркуші,на яких записані три статі Конституції України, і просить трьох учнів по черзі зачитати по одній статті й прокоментувати її своїми словами або навести приклад із життя.
  Стаття 41. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.
Стаття 54. Кожен громадянин має право на результати своєї інтелектуальної, творчої діяльності, ніхто не може використовувати або поширювати без його згоди, за винятками, встановленими законом
Стаття 31. Кожному гарантується таємниця листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції.

Вікторина «Конституційні права та обов’язки ».

Учень роздає роздруковані карти, на яких поданні різні ситуації, що
стосуються правопорушень, і просить по черзі розібрати по одній ситуації.

1. Настя допомагає мамі розносити пошту. Вона дуже цікавиться життям своїх друзів, а тому іноді перечитує листівки, листи, адресовані іншим.
Яке право вона порушує?
2. Дванадцятирічний Микола  в суперечці зі своїм сусідом використав нецензурну лайку. Яке право порушено?
3. Громадянин Рома перейшов вулицю на червоне світло. Водій , намагаючись його не збити, різко вивернув кермо. У результаті зіткнулись два автомобілі. Яке правопорушення здійснив громадянин ?
4. Костя 12 років, подарував своїй подрузі велосипед. Приголомшеним батькам він пояснив, що велосипед – його власність. А в Конституції записано, що кожен має право розпоряджатися своєю власністю. Хто ж правий – Костя чи батьки?
5.Два учні п’ятого і шостого класів пробралися ввечері в приміщення дитячого
садка, побили посуд, понівечили меблі, іграшки. Збитки, нанесені хуліганами,
становили близько 8000 гривень. Хто нестиме відповідальність за злочин?
6. У багатьох американських фільмах фінал такий: затримавши злочинця, полісмен говорить: « Ви маєте право мовчати. Усе, що ви скажете, може бути використане проти вас. Ви маєте право на…».Про які права людини і громадянина тут йдеться? Чи маєте ви такі права?
7. Чи може жінка стати Президентом України?
 
Дорогі діти ! А зараз поговоримо про ваших друзів і ворогів. Без усякої містики скажу: вони невидимі, але цілком реальні. Одні постійно на сторожі , як Ангел Хранитель, вони оберігають від усього , що заважає на шляху до здійснення вашої мети, другі, вдаючи добрих, втягують вас у безодню, гальмують розвиток.
Здогадалися, хто вони?
     У невеличкій сценці ви зараз побачите й почуєте . як вони змагаються за владу.

ІІІ. Сцена.

Дівчинка або хлопчик , накрившись, лежить , удаючи сплячого. Дзвонить будильник. Герой накривається з головою. Зусібіч до нього підходить Обов’язок, Совість, Лінь і Байдужість.
Обов’язок. Прокидайся, пора збиратися до школи.
Лінь. Поспи ще трішки, постіль така м’якесенька , ковдра така теплесенька… А тобі не хочеться вставати ю, з приємним сном розлучатись.
Обов’язок. Кілька гімнастичних вправ- і сон як рукою зніме. А холодна водичка поверне бадьорість, поверне настрій.
Лінь. Який ти не милосердний , Обов’язку! А я - добра , я жалію, я хочу добра.
Совість. Знаємо твою «доброту»! Послухавши тебе, учень не встигне зробити зарядку , снідамите похапцем. А це шкідливо для здоров'я.
Байдужість. Ой, ой! Все ти ускладнюєш А чого б то поспішати? Можна поспати довше і встигнути…
Обов’язок. І на уроки спізнитись. А на першому уроці – підготовка до контрольної роботи. Без серйозної підготовки не справиться.
Байдужість. Можна спокійно списати і отримати той самий бал, а іноді й вищий.
 
  Совість. Тобто скористатися плодами чужої праці ? і не соромно буде отримати незаслужений бал?
Лінь. Що таке сором ? І задля нього тратити нервові клітини? Ні, краще без зайвих зусиль…
Обов’язок. А в результаті – ні знань, ні розвитку. Застій і деградація. Цього ви бажаєте? Таке ваше добро? Адже відомо, що «лінь – мати усіх вад.» Саме від лінощів починається падіння.
Лінь. Але дитина так любить тепло, ніжність, пестощі , а ви закликаєте його до труднощів.
Обов’язок. Бо «подолання труднощів – це шлях до стійкості духу, міцності переконань». А без них немає особистості.
Байдужість. Ой, замучив: труднощі, завдання, обов’язок, дисципліна… Обійдемося без них!
Совість. Геть звідси! Вашої влади тут нема!
Лінь. А це ми побачимо, чия влада сильніша. Поспи ще, хлопчику, подрімай. Поніжся, нікуди твоя школа не втече…
Обов’язок. Пробуджуйся, друже, вставай! Тебе кличе обов’язок!
Голос матері. Синку. Пора вставати.
Учень Доброго ранку, мамусю! Я вже на ногах!
Обов’язок і Совість. – Ходімо, друже , у нас сьогодні нелегкий, але цікавий день!

Уч
ень. Як бачимо, я свій вибір зробив. Чи ви всі робите такий вибір?

  Сьогодні кожний із вас більш широко й детально ознайомився з тими статтями Конституції України, про права , свободи та обов’язки людини й громадянина. І ваше завдання не лише знати й вміло використовувати свої права, але й виконувати всі свої обов’язки. І тоді у нашій державі пануватимуть мир, справедливість і добробут.






     

РОДИННЕ   СВЯТО

 

 

 


 

„Ой , у гаю  при Дунаю,
соловей  щебече,
він свою  всю  пташину
до  гніздечка кличе...”

МЕТА: Ознайомити  батьків  з елементами навчально-виховного  процесу  школи та показати   роль  і  місце  в  ньому   кожної  родини. Виховувати  в  учнів  активність, почуття  дружби, любові  і поваги  до своєї  родини,  школи, рідного  краю, України.

Свято  проводиться  в актовому  залі школи. Зал  святково  прибраний  вишитими  рушниками, плакатами  про  сім'ю, родину.
ВЕД 1:
Нема ніде  так  добре, як  удома.
Усі стежки ведуть  нас  до  рідні.
Засяє  вогник  в  рідному  вікні –
Де дінеться  і  темрява ,  і  втома.
І  від престолу  отчого порогу,
Від цих священних вікон  і двора
В  усі світи нам стелиться дорога.
ВЕД 2:
Шановна  родино! Так, так, якраз  родино . Я  не помиляюся, бо всі присутні в цьому залі – це  велика  єдина  родина. Отже ,  шановна  родино,  доброго  дня!
ВЕД 1:
Правда , чудова ця фраза ?
Вона  нас зближує  з вами  одразу.
Сьогодні,  гадаєм , якраз  буде  вчасно,
Щоб в  усіх  був  дійсно  чудовий настрій.
Упоравшись  з  ділом, хіба  нам не варто
Зустрітися  з  піснею, чи навіть  із жартом.
ВЕД2:
В нашому селі  Озерськ  є свої традиції, є  й  святки ,  й  веселі вечорниці.
Тож, шановні наші друзі,
Щиро  ми запрошуємо вас
Побувать на родинному святі  у нас.



ВЕД1:
На нашому святі  вас раді вітати,
І щастя  ,  і радості вам побажати.
ВЕД 2:
Дорогі гості  прибули  до нас,
Ми  раді вас  стрічати  в  цей чудовий  час.
ВЕД 1:
Із  колосків  вікнянської пшениці
Прийміть  в дарунок  наші  паляниці
(До кожного  столу, за яким сидять запрошені  сім'ї, несуть паляниці на  рушниках)

ВЕД 2:
Хай  цей  хліб, який нагадує  вам рідний дім, стане символом родинного свята.
ВЕД 1:
Для  кожного  з нас близькі  і  дорогі  поняття  дім, сім'я, діти,  родина. Ці  слова випромінюють  світло  і  тепло .В  Україні кажуть: „Без сім'ї  нема  щастя  на землі”
ВЕД2:
А зараз  ми хочемо  вам  представити  наших  сьогоднішніх  гостей , сім'ї, які  прибули  до  нас  з  різних кутків, вулиць  нашого села.
Це  сім'ї _________________
 (ведучий  називає  прізвища  сімей)
 Так, шановні  мої!
Ведіть  себе пристойно,
І  послухаємо всі,
Хто  ж тепер  у  нас  в  журі.
(представлення    журі)
ВЕД 1:
А зараз  перейдемо  до  конкурсної  програми
1 конкурс „З гордістю  про себе”
Розказати  про  себе  та  про  свою сім'ю.
Питання:
  • де  ви познайомились з чоловіком?
  • чи є  у  вашій  сім'ї сімейні свята?які?
  • Чи зустрічали  ви  коли  небудь  щасливих  людей ?
  • Дайте  визначення  щастя  одним  словом. В чому воно, сімейне  щастя для  вас?
  • Чим, на  вашу  думку,  ваша сім'я  відрізняється  від  інших?
(Журі  підводить  підсумок)

вірш
Україна -  велика  родина
І, як мати, для всіх нас єдина .
Україна -  це наше  коріння ,
І завзяття, і  серця  горіння.
Наша  школа -  маленька краплина
Того  щастя,  що  зветься  родина.
Так  по-батьківськи  всіх  зустрічає
І  в доросле  життя проводжає...
(пісня „Це моя  Україна”)

2  конкурс „Чи знаєте  ви один  одного”
Питання:
  • В чому  був  одягнений ваш чоловік,  коли ви  зустрілися вперше?
  • Якою була  в той  день  погода?
  • Який  вид спорту любить  ваш чоловік ?
  • Якби  ваш чоловік виграв  в лотерею  багато  грошей, тоді  б  він купив Вам :
  • а )корову; б) нову  шубу; в) інше (написати  що)
  • Уявіть  собі: ваш чоловік прийшов  додому  раніше вас, все прибрав, наварив. І ось  приходите  ви. Що  ви  а) здивуєтесь; б) нічого  не  помітите, бо таке  буває  часто; в)інший  варіант (який  саме)
Журі  підводить підсумки  конкурсу.)
вірш
На світі  білому  єдине,
Як  і Дніпрова течія,
Домашнє  вогнище  родинне,
Оселя  наша і сім'я.

В  щасливі  і  в  тяжкі  години,
Куди б  нам  не  стелився шлях,
Не  згасне  вогнище родинне,
В   людських  запалене   серцях.

Рідна казка  про гнома,
Рідна  стежка  і сад...
Всюди  добре,  а  вдома
Краще,  кажуть, стократ.

ВЕД 2 (пісня „ Смерекова  хата”)


Спогади  про  раннє  дитинство.(звертаючись  до батьків)
У нашім  раї  на  землі
Нічого  кращого  немає,
Як  тая мати  молодая
З своїм  дитяточком  малим.
Шановні  батьки,  чи  пам'ятаєте  ви  свої  перші  думки  після народження дитини? Про  що ви  думали, коли  вперше  принесли  вам  ваше дитятко? (батьки діляться  своїми  спогадами)

 Запитання до дітей:
Ваші перші спогади про  раннє  дитинство .З  якого  часу ви себе  пам'ятаєте? З  ким  або  з  чим  пов'язані ці спогади? З  якою  подією?
(діти  діляться  своїми  спогадами)
 вірш
Як  дітей колишеш  ти недремно,
То  не раз змахнеш  краплини  поту.
Що  ж,  прислів'я  мовить недаремно
„Хто  не мав  дітей  -  не мав  клопоту”
а зростуть,  то скільки  дум  у  неньки,
і  тривог  за  їхнє  кожне  діло.
Голова  боліла  від  маленьких,
Від  дорослих – серце  заболіло.
Але  що  ті  клопоти  й  тривоги,
Бо  хіба із  щастям  їх  зрівняти,
Як  дитя, зіп'явшися  на ноги,
Перший  крок  ступає по кімнаті,
Як почуєш  ти уперше „Мамо”
Як  до школи  поведеш за  руку,
Як  уже  одержиш  телеграму
„ Мамочко ,  вітаю  із  онуком”.
Добре  ж, як  себе пізнать  дитині,
Знать  твої  вона  продовжить  роки.
Добре  дати світові  людину
І  людині  дати  світ  широкий,
Дарувати  їй  цвітіння рясту.
Сині  гори,  неспокійні  ріки...
Хто  не мав  дітей,  не  звідав  щастя,
Долею  обкрадений навіки.


ВЕД2:
Коли  ви  були зовсім маленькими  вам мама співала  колискову,  в  яку переливала  материнську  любов, співала про пухнастого  котика,  і  тата,  що пішов  по  дині  і  принесе їх дитині .Як  тільки зіп'ялись на  ніжки,  то  почули  багато забавлянок.
3 конкурс Зараз  наші мами  продемонструють нам  свої  колисанки або  забавлянки . А  поки  мами згадують звучить 
вірш В.Симоненка „Лебеді  материнства”
Мріють крилами з туману
лебеді рожеві,
Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві.

Заглядає в шибу казка сивими очима,
Материнська добра ласка
в неї за плечима.

Ой біжи, біжи, досадо,
не вертай до хати,
Не пущу тебе колиску синову гойдати.

Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,
Опустіться, тихі зорі, синові під вії.

Темряву тривожили криками півні,
Танцювали лебеді в хаті на стіні.

Лопотіли крилами і рожевим пір'ям,
Лоскотали марево золотим сузір'ям.

Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
Виростуть з тобою приспані тривоги.

У хмільні смеркання мавки чорноброві
Ждатимуть твоєї ніжності й любові.

Будуть тебе кликать у сади зелені
Хлопців чорночубих диво-наречені.

Можеш вибирати друзів і дружину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.

За тобою завше будуть мандрувати
Очі материнські і білява хата.

І якщо впадеш ти на чужому полі,
Прийдуть з України верби і тополі,

Стануть над тобою, листям затріпочуть,
Тугою прощання душу залоскочуть.

Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.

4 конкурс „Чи знаю  я  тебе”
(діти і батьки  відповідають  на питання письмово. Якщо відповіді  співпали – 2  бали)
Отже  перевіримо  як  батьки  знають  своїх дітей.
- що  проситиме ваша  дитина  в  той  день.  Коли їй  ні  в  чому  не буде відмовлено?
- чим ваша дитина, одержавши повну свободу, займе себе  першочергово ?
- продовжте речення „Більше всього  я ціную  в своїй  дитині...”
- як  ви розумієте вислів „Мудрість  батьківської  любові”?
А  зараз перевіримо як діти знають  своїх батьків
- якого  кольору  очі  у твоєї  мами?
- яку  пісню  любить  слухати  мама ?
- продовжте  речення „ Я  поважаю своїх  батьків  за  те,  що ...”

Журі  підводить  підсумки  конкурсу.

“Жменя сміху — всім на втіху”
***
Учитель сказав своїм учням, що ставитиме запитання. Хто відповість на перше запитання, на друге відповідати не буде.
- Перше запитання : скільки волосин у пуделя ?
Один учень підняв руку і сказав :
- Двадцять сім тисяч чотириста дев'яносто сім.
- Звідки ти це знаєш ?
- Це вже друге запитання, на яке я відповідати не повинен.
***
Учителька питає учня :
- Послухай, Сергійку, якщо я скажу : "Я красива" - який це час ?
- Минулий, Валентино Василівно.

ВЕД 1:
А зараз дайте  відповідь на  таке  запитання
Які з  методів  виховання  притаманні  вам:
Теплота-довіра
Теплота-потурання
Холодність-вимога
Який  принцип  виховання  у вашій сім'ї
Демократичний
Авторитарний
Ліберальний

5 конкурс    Знайти вихід  із  ситуації.
- ваша  дитина заховала  щоденник з „1” , ви його  знайшли, які  ваші  дії?
- вас викликали до школи, бо дитина вчинила щось погане.  Як  ви до цього поставитесь? Чи  вважатимете  ви, що нічого не сталося?
- ви повернулися  втомленими  з роботи, а  вдома - зібралися друзі вашої дитини. Ваші  дії?
- дитина  не прийшла вчасно додому, запізнилась  аж  на дві години. Ваші  дії?
- у сім'ї скрутне матеріальне становище, а  у  вашої  дитини незабаром День народження. Як  бути  в  такій  ситуації ?

Журі оцінюють конкурс.

    “Жменя сміху — всім на втіху”
Урок історії в школі. Вчителька принесла статуетку Афродіти і питає у класу:
- Що вам найбільше подобається в цій статуетці?
Один учень каже:- Фігура.
- Молодець, сідай, п'ять, а тобі Васічкін?
- Груди.
- Васічкін, вийди вон із класу! А тобі Вовочка?
- Виходжу, Марія Іванівна, виходжу.
***
Іде заняття в школі. Вчитель:
- Хто вважає себе дурнем, підведіться.
Через декілька хвилин підводиться Вовочка.
- Ти що, вважаєш себе дурнем?
- Hі, але негарно, коли ви один стоїте…

ВЕД2:
У всіх батьків є сильні  і слабкі сторони. Теперішній батьківський  талант полягає  в тому, щоб уміло використати свої сильні і  слабкі сторони  в спілкуванні з  дітьми. В цьому нам  допоможе


6 конкурс ”Хто спритніший”
(В коло стають  діти, в друге  батьки, звучить  музика, по закінченні  батьки  повинні схопити свою дитину хто швидше)
Журі оцінює конкурс.

ВЕД2:   Молитва за маму
(дівчинка в українській сорочці із свічкою в руках)

Є у мене найкраща у світі матуся,
За неї до тебе, Пречиста, молюся.
Молюся устами, молюся серденьком,
До тебе, небесна Ісусова ненько.
Благаю у тебе дрібними словами
Опіки та ласки для рідної мами.
Пошли їй не скарби, а щастя і долю,
Щоб дні їй минали без смутку, без болю.
Рятуй від недуги матусеньку милу,
Даруй їй здоров’я, рукам подай силу,
Щоб вивела діток у світ той, у люди,
Щоб ними раділа – пишалась усюди.


7 конкурс на дотепність.
Припустимо, що наша промисловість  приступила  до  випуску малих елементів одягу, але вся нова продукція потребує реклами. Пропонуємо прорекламувати такі речі: ґудзики трьох дірчасті , шнурки швидкорозчинні.
Журі оцінює конкурс

(Звучить пісня «Пісня про матір»).
        Борис Олійник

Вед1. Пройде час і ваші діти матимуть сім'ї, самі стануть батьками. Давайте запитаємо у них, як вони уявляють свою майбутню сім'ю, як вони виховуватимуть своїх дітей. Які принципи виховання ви успадкуєте від своїх батьків, а що робитимете інакше?
(Висловлювання дітей).

Вед2. У зв'язку з тим, що діти дорослішають, які тривоги у вас виникають?
(Висловлювання батьків).

8 Конкурс «Пантоміма».
 Викликаються батьки по черзі. Завдання: показати дітям загаданий предмет, який вони повинні відгадати.
( Слова – телевізор, парасолька, чайник, кенгуру, збір врожаю восени, літо.груша)


9 Конкурс ерудитів для дітей
1. Коли варять кутю? ( На Різдво)
2. Хто автор слів «Караюсь, мучусь, але не каюсь»? ( Т. Шевченко)
3. Поетичний народний символ України ( калина)
4. Птах, який за народним повір’ям, приносить щастя (лелека).
5. Що стоїть посеред Землі? ( буква м)
6. Взуття, плетене з кори дерев ( личаки)
7. Як називають батьків дружини? (теща, тесть)
8. Старовинний заклад для продажу горілки? (корчма)

10 конкурс для мам «Угадай дитину по руках»
Діти ( 7– 8 учнів) стають у коло. Мамі зав’язують очі. Вона повинна по руках впізнати свою дитину.

Журі  підводять  підсумки. Оголошують  переможців. Нагороджують  подарунками, грамотами.


Вед2.Пісня ,,Только ты, моя мама, живи

Сім'я - що  значить  це, то кожен  знає,
Хто  зріс  в  сім'ї  і хто  сам  сім'ю  має.
І хоч  як не приховуй,  не таї:
Залежить  наше щастя від сім'ї .
Якщо зміцніє  хоч одна  родина -
Міцною стане  наша Україна.
Родина. Рід .Які слова святі.
Вони потрібні  кожному  в житті.
ВЕД 1:Закінчуючи нашу зустріч хочеться  побажати  дітям: дорожіть  своїми  батьками, думайте  про  них,  будьте  поруч  у скрутну  хвилину, бо  вони  вчать  вас  жити, вчать своїм  життям. Будьте  добрішими,  чеснішими, чемнішими, милосерднішими, уважнішими  до  своїх  батьків.
А вам, дорогі  батьки, ми дякуємо,  що  прийшли  до  нас  на свято,  розділили  з  вашими  дітьми  найдорожче,  що  у вас є  - радість  спілкування.
ВЕД2:Хай  у ваших  сім'ях назавжди  поселиться  любов, повага і статок.Той  місточок  доброти і любові між  батьками  і дітьми  ніколи не  перериватиметься.
ВЕД1:Хай же  будуть  ваші  руки  сильнішими, а  душі зрячими!
ВЕД2:Хай  поруч  з  матір'ю завжди  йтиме  батько!
ВЕД1:Хай  кожна  дитина, яка  приходить в цей світ,  має ці  два  крила , не для  того, аби  літати, а  щоб  впевнено  ходити  по землі.
Разом:Щастя вашим  родинам!!!



2 коментарі: